Objectiu

Al Col.legi de Fàtima hem posat en marxa una plataforma per poder dur endavant les classes a distància. D’esta manera perseguim que l’alumnat no perda els continguts que ha d’estudiar al curs, i també dediquem temps de les llargues hores de confinament a fer un treball i unes tasques productives. Hi ha temps per a tot, per a formar-se també.

Per als problemes, solucions: Google Classroom de G Suite

G Suite for Education

Gastarem G Suite, el que abans s’anomenava Google Apps For Education, plataforma integral que havíem iniciat recentment al centre, però que no havíem passat a gastar encara amb tot el professorat i alumnat. En particular farem ús de l’aplicació Google Classroom, per poder vertebrar amb senzillesa les tasques a realitzar, poder rebre el treball de l’alumnat, solucionar dubtes, etc.

Google Classroom

Pertany a la filosofia de treball que s’anomena “en el núvol“, on s’interactua i es guarda tot a Internet. Això permet, per exemple, que es puga treballar no només des d’un ordinador, sinó també des de dispositius mòbils, com per exemple les tauletes digitals. Des del telèfon mòbil no és que no es puga accedir, que es pot, però produir continguts és més incòmode i lent per a l’alumnat.

Què necessite?

Per a poder treballar en Google Classroom al nostre col·le és imprescindible activar una adreça de correu electrònic que us facilitarem nosaltres, particular per a cada alumne/a. En general tindrà l’aspecte de XXXXXXXX@fatimasueca.es, on totes eixes X seran un nom d’usuari exclusiu per a cadascun/a. Les instruccions a seguir vindran en el mateix missatge, no patiu.

Com enviarem el missatge individual d’alta?

  • Per Alexia (atenció, perquè si teniu més d’un fill/a al centre, rebreu un comunicat per a cadascun).
  • Per a l’alumnat d’ESO del que ja teníem adreça de correu per a treballar, per exemple, a l’àrea de Tecnologia, també li ho enviarem allí.

I si no tinc encara Alexia funcionant?

  • Envieu un correu electrònic a alexiafatimasueca@gmail.com, indicant qui sou i de qui sou pare/mare, també el curs en què està matriculat/da. Per exemple: “Sóc Josep Martí García, pare de Lídia Martí Coromines de 2ESO”. En breu us enviarem una invitació a la plataforma per a que s’instal·leu Alexia en el mòbil. Allí estarà el missatge del que parlàvem abans. Tots els dubtes que isquen relacionats amb Alexia els tractarem a través del correu alexiafatimasueca@gmail.com.

Però cal recordar uns detalls d’Alexia per a aquelles persones que encara no l’han posat en marxa:

  • El correu rebut d’invitació a la plataforma caduca, només teniu 24 h. per a generar la contrasenya d’Alexia. També cal dir que l’única utilitat del correu d’accés a Alexia és tindre una contrasenya per al nom d’usuari facilitat, si intenteu gastar de nou l’enllaç del correu, ix com a caducat.
  • Alexia es posa en marxa fent 2 coses distintes:
  • Quan poseu l’aplicació en marxa demana 3 coses:
    • el nom d’usuari, que és el que figura al correu electrònic de la invitació
    • la contrasenya, que és la que haureu generat cadascú/a
    • el codi de centre, que és la paraula de 4 lletres kzoe.

I ara… què faig?

Esperar a rebre missatge d’Alexia per a donar-se d’alta amb el correu electrònic de G Suite. Per a l’alumnat d’ESO s’enviarà entre hui, dilluns 16 de març, i demà. Per a l’alumnat de Primària s’enviarà posteriorment, però en pocs dies.

Què passa si no tinc Internet i/o ordinador, o tauleta digital?

Passa, per desgràcia, que no anem a sacrificar este mecanisme de formació per als que sí que ho tenen, que són la gran majoria. És com dir: “Com jo no tinc xandall, que ningú faça Educació Física”. Pensem que totes les persones entendreu amb facilitat que amb esta línia de pensament poques coses podríem fer. Coordinar i posar en marxa tota la infraestructura necessària ha requerit, i requerirà , molt de treball per part dels docents. Us demanem que valoreu, de veres, que hem pensat en la millor opció per als vostres fills / les vostre filles. El professorat JA està acostumat al teletreball: correcions a casa, preparació de classes, registre de formularis administratius i elaboració de documentació interna, gestió de les comunicacions amb les famílies, formació permanent…, entre altres coses. Ara estem afegint la interacció amb l’alumnat, que generalment no era necessària fer-la de forma remota, però ens adaptem ràpida i eficientment a la situació actual de confinament.

Gràcies alumnat i famílies!

Agraïm tota la col·laboració de les famílies i l’alumnat, sense vosaltres tot açò és impossible que done fruit. Recordem que podeu contactar el professorat a través d’Alexia, per si teniu dubtes puntuals. Sabent que la formació del nostre alumnat ha de ser la prioritat, avant amb tot!

#fentcolefemfatima #quedatacasa #formacioadistancia #eduquemambil·lusio #gsuite #googleclassroom

Tot esfroç té la seua recompensa
Tot esforç té la seua recompensa
Traductor web »