EDUCACIÓ INFANTIL

Des del nostre centre, volem posar a l’abast dels més xicotets, les eines necessàries perquè el seu desenvolupament siga el més complet possible. Per  això, comptem amb un equip de docents professional i implicat, i amb les últimes tecnologies en les aules, que faciliten l’aprenentatge actiu.

El nostre projecte educatiu incorpora, a més, el treball per ambients d’aprenentatge, de manera que l’escola tradicional queda arrere, donant pas a un sistema més obert, flexible i dinàmic.

“Només canviant l’educació, es pot canviar el món” Papa Francisco.

Aquesta etapa és essencial per al desenvolupament dels xiquets ja que és en aquest moment quan s’adquireixen les capacitats bàsiques per a desenvolupar la seua autonomia personal, els llenguatges (comunicació i representació), i la seua interacció amb l’entorn.

Objectius de l’Educació Infantil de 2n Cicle:

  • Conèixer el seu propi cos i el dels altres, les seues possibilitats d’acció i aprendre a respectar les diferències.
  • Observar i explorar el seu entorn familiar, natural i social.
  • Adquirir progressivament autonomia en les seues activitats habituals.
  • Desenvolupar la seuas capacitats afectives.
  • Relacionar-se amb els altres i adquirir progressivament pautes elementals de convivència i relació social, així com exercitar-se en la resolució pacífica de conflictes.
  • Desenvolupar habilitats comunicatives en diferents llenguatges i formes d’expressió.
  • Iniciar-se en les habilitats lògic-matemàtiques, en la lecto-escriptura i en el moviment, el gest i el ritme.
  • Fomentar l’autonomia, l’amistat, el respecte i el companyerisme.

METODOLOGIES INNOVADORES:

  • ESCOLA VIVA I ACTIVA: Basada en metodologies com Montessori, Waldorf i Reggio Emilia.
  • PERÍODE D’ADAPTACIÓ: Amb l’acompanyament de les famílies durant el temps que el xiquet/a necessite per sentir-se bé i segur a l’escola creant un vincle amb la mestra.
  • L’ASSEMBLEA: Pretén promoure les relacions humanes, la socialització, les normes de convivència i la resolució de conflictes mitjançant la comunicació.
  • TREBALL PER PROJECTES: Fomenta la creativitat, incentiva el desig d’investigar i aprendre més  a través d’experiències reals que sorgeixen a partir dels interessos de l’alumnat.
  • TREBALL PER AMBIENTS: Espais on cada xiquet/a pot aprendre al seu ritme i on la diversitat és viscuda com a una riquesa per a l’intercanvi i la cooperació.
  • ACOMPANYAMENT EMOCIONAL: No es tracta de cercar un model de persona, sinó de deixar que cada persona s’accepte a sí mateixa i puga créixer en equilibri i benestar.

ESCOLA VIVA I ACTIVA

Basada en metodologies com:

Montessori, Waldorf i Reggio Emilia

PERÍODE D’ADAPTACIÓ

Amb l’acompanyament de les famílies durant el temps que el xiquet/a necessite per sentir-se bé i segur/a a l’escola creant un vincle amb la mestra

L’ASSEMBLEA

Pretén promoure les relacions humanes, la socialització, les normes de convivència i la resolució de conflictes mitjançant la comunicació

TREBALL PER PROJECTES

Fomenta la creativitat, incentiva el desig d’investigar i aprendre més  a través d’experiències reals que sorgeixen a partir dels interessos de l’alumnat

TREBALL PER AMBIENTS

Espais on cada xiquet/a pot aprendre al seu ritme i on la diversitat és viscuda com a una riquesa per a l’intercanvi i la cooperació

ACOMPANYAMENT EMOCIONAL

No es tracta de cercar un model de persona, sinó de deixar que cada persona s’accepte a sí mateixa i puga créixer en equilibri i benestar