Des d’aquest departament, volem adjuntar-vos alguns dels protocols elaborats des de la Generalitat Valenciana i pel nostre centre, podeu accedir a aquests fent clic sobre els enllaços corresponents.
Protocol d’actuació davant situacions d’absentisme escolar – Informació i documentació
Protocol per a la intervenció en autolesions i conductes de suïcidi – Informació i documentació
MISIÓ |
És un Gabinet aprovat per la Conselleria d’Educació que atén totes les necessitats que afecten el procés d’aprenentatge i evolució dels nostres alumnes en les tres etapes: Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria.
Per a això, formem equip amb tota la comunitat educativa.
Formem part de l’equip de tota la Comunitat Educativa
EQUIP |
ANNA GARCÍA VILLA Orientadora de Secundària |
SILVIA CERVERA MARTÍ Pedagogia terapèutica ESO |
MAITE CLAVER CAMPILLO Pedagogia terapèutica Infantil i Primària |
A més a més, el nostre personal, format per una Orientadora, i dues mestres de Pedagogia Terapèutica, forma equip amb tota la Comunitat Educativa:
- Amb el Centre: Coordinar l’elaboració, revisió i avaluació del Pla d’Acció Tutorial i assessorar tècnicament en totes aquelles qüestions que possibiliten una atenció personalitzada i integral del procés ensenyament-aprenentatge.
- Amb els alumnes: Potenciar l’orientació a tot l’alumnat proporcionant-los informació de forma individual i col·lectiva, proporcionar reforç psicopedagògic.
- Amb els professors: Coordinar i oferir un suport tècnic a les activitats d’orientació i tutoria, assessorar-los en qüestions d’organització i agrupament dels alumnes, detecció de problemes educatius, de desenvolupament i/o aprenentatge.
- Amb les famílies: Cooperar en la relació tutors-família en la solució de problemes que afecten els seus fills, orientar-los perquè assumisquen responsablement l’educació i orientació dels seus fills.
FUNCIONS |
Les principals tasques que realitzem són detectar, valorar, assessorar, informar i tractar les necessitats educatives que puguen presentar els nostres alumnes, tant en l’àmbit acadèmic com emocional.
- Atenem els alumnes amb necessitats de suport educatiu.
- Donem resposta als alumnes que presenten alguna necessitat de tipus personal, familiar o escolar.
- Recolzem de forma concreta les necessitats específiques dels nostres alumnes a nivell particular, cuidant sempre el benefici del grup per a afavorir el procés d’ensenyança de tots.
- Informem i orientem les famílies, professorat i personal del centre en totes aquelles necessitats que els puguen sorgir.
- Atenem la diversitat, ens coordinem i elaborem plans de prevenció i intervenció per a la millora de la qualitat educativa.
- Elaborem i actualitzem els informes psicopedagògics d’aquells alumnes que ho requerisquen.
- Ens coordinem amb tots aquells servicis relacionats amb els alumnes amb necessitats educatives, tant dins com fora del centre.
- Orientem els alumnes de 3r i 4t de l’ESO en la busca del seu itinerari personal i vocacional.
INTERVENCIÓ |
Els principals ámbits d’intervenció son: