A QUÈ ENS REFERIM QUAN PARLEM D’UNA PROVOCACIÓ A L’AULA?
Una provocació és una invitació, una suggerència, col·locada en l’aula que convida als xiquets i xiquetes
a participar, a interessar-se per allò que els hem preparat i a utilitzar-ho i explorar-ho. Per tant aprendre
per descobriment.
En cada provocació se seleccionen uns materials diferents (a ser possibles materials naturals) que aporten informació sensorial . Es tracta d’uns materials disposats de manera que creen un focus atencional
perquè els i les xiquetes els manipulen i traguen les seues pròpies conclusions i reflexions
.
Els adults no expliquem el que s’ha de fer, no suggerim ni tampoc dirigim el joc, són els xiquets/es
els que per la seua curiositat, les seues ganes d’explorar de descobrir… s’apropen al material i els donen l’ús que necessiten en eixe moment
.
Nosaltres, mitjançant l’observació , obtenim informació de cada xiquet i xiqueta sobre els seus interessos, la seua evolució i desenvolupament
, a la vegada que som la figura de referència
que els fa sentir segurs per a poder explorar.
No hi ha una única forma de realitzar aquestes propostes , perquè el que és més important no és el producte final, sinó el procés d’aprenentatge.
Metodologia de Reggio Emilia.
#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #ProvocacióAl’Aula #Infantil
Eduquem amb il·lusió!