La infància cada vegada té menys contacte amb la natura , els jocs són la majoria de vegades estructurats o electrònics
i no sempre és fàcil accedir a la natura per jugar lliurement.
Actualment, la majoria dels xiquets/es viuen tot el dia en espais interiors, protegint-los dels perills del món extern, afavorint un major ús de les tecnologies com la televisió 🖥, la tauleta tàctil i els mòbils, situació que repercuteix negativament en els xiquets/es disminuint la seua capacitat de concentració i promovent una atenció més superficial (Regni 2014).
Per totes aquestes circumstàncies considerem molt importants i necessàries les eixides a la natura.
Aquest contacte amb ella és molt beneficiós per a ells i elles per moltes raons:
Una d’elles és que els xiquets/es necessiten jugar i experimentar per aprendre i la natura amb els seus elements ens proporciona una gran riquesa sensorial.
Els xiquets i les xiquetes mostren gran interés i curiositat natural pels animals , les plantes
, les pedres
, l’aigua
… Observar i experimentar amb tot això els resulta motivador, capta la seua atenció i, per tant, afavoreix el seu desenvolupament sensoriomotor, el moviment, el joc espontani i creatiu i la sociabilitat.
A més a més és aquesta etapa quan els xiquets/es construeixen la seua identitat i les experiències viscudes influencien en les seues actituds, valors i comportament de la seua vida, per aquest motiu és la millor etapa per transmetre el respecte i la cura de la natura.
Senzillament amb aquestes eixides el que pretenem és afavorir un equilibri entre els dos entorns, el natural i l’artificial. Perquè el món és això: el que es toca , el que es veu
, s’olora
, es respira i es degusta
.
Enllaç a la noticia en Facebook fent clic ACI
#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #natura
Eduquem amb il·lusió!
A la nostra pàgina pots descobrir tot el que oferim al nostre col·legi
https://fatimasueca.es
https://linktr.ee/fatimasueca
Som l’escola que mereixes. T’esperem!