L’educació viva i activa no és un mètode, sinó una actitud, una manera de relacionar-se, que es basa en  grans referents que tenen en compte el desenvolupament dels  en les diferents etapes :

* Maria Montessori
* Regió Emília
* Escoles Waldorf

Aquestes metodologies  es tradueixen en principis, pràctiques i decisions pedagògiques que ens han inspirat  en el funcionament d’una escola viva:

. Els espais educatius han d’afavorir que els infants es senten bé ,relaxats , acollits vinculats , alegres  i acceptats.

. Els ambients educatius han d’ajudar als infants a aprendre a viure, a gestionar les seues emocions, a sentir el cos, a focalitzar l’atenció, a relacionar-se amb els altres i a conèixer-se a ells mateixos. 🫂

L’entorn educatiu ha d’afavorir un clima de silenci 🤫, calma 🙂i percepció, fent que el 🧒🏽 puga expressar les seues necessitats de manera autònoma.

. Els materials han de propiciar l’aprenentatge, la curiositat, la necessitat de saber.

Per a poder dur a terme aquesta manera de treballar tenim espais oberts ben il·luminats  , accessibles i funcionals.
Hem creat materials diversificats, amb un ordre i sempre accessibles, agradables i propiciadors d’aprenentatges.

Com deia Rudolf Steiner: “Quan un  pot relacionar el que aprén amb les seues pròpies experiències, el seu interés vital es desperta  , la seua memòria  s’activa, i el que ha aprés es torna seu“.

Enllaç a la noticia en Facebook fent clic ACI

#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #EscolaVivaiActiva #Infantil #Primària #Educació #Montessori #RégioEmília #Waldorf
Eduquem amb il·lusió!

A la nostra web pots descobrir fantàstiques novetats per aquest curs
https://fatimasueca.es
https://linktr.ee/fatimasueca
Som l’escola que mereixes.
T’esperem!

Traductor web »