Si observem l’entorn que ens envolta, podem veure que el ritme sempre est脿 present. Des del ventre matern experimentem una s猫rie de ritmes naturals que estan en la base de la nostra vida fisiol貌gica (batecs del cor , respiraci贸…) i tamb茅 ps铆quica . La vida est脿 plena de ritmes, ritmes interns i externs, ritmes corporals o ritmes lligats a la natura i ritmes socials. El ritme 茅s una cosa natural a l’茅sser hum脿 .
脡s per tant, l’element聽de la m煤sica 聽que incideix amb m茅s for莽a en la sensibilitat infantil, i 茅s a trav茅s del moviment com el xiquet o la xiqueta el percep.
El ritme els aporta ordre, estructura, equilibri i harmonia, sent per tant la base de les capacitats matem脿tiques i ling眉铆stiques. Tamb茅 els ajuda a poder anticipar els esdeveniments, aportant seguretat.
Utilitzem per tant el sentit r铆tmic com a punt de partida de l’educaci贸 musical, afavorint el seu desenvolupament perqu猫 vaja conquistant el ritme d’una manera gradual i conscient a trav茅s del moviment, l’expressi贸 del cos , els jocs musicals i exercicis sensorials , ajudant-los d’aquesta manera a prendre consci猫ncia i fer-se amo del seu cos, com a instrument musical i d’expressi贸, proporcionant-li una major agilitat psicol貌gica que l’ajudar脿 al fian莽ament de la personalitat i a una millor adaptaci贸 al mitj脿 sociocultural.



#FentColeFemF脿tima #F脿timaSueca #RitmeMusical #Infantil

Eduquem amb il路lusi贸!

Traductor web 禄