L’educació viva i activa no és un mètode, sinó una actitud, una manera de relacionar-se, que es basa en grans referents que tenen en compte el desenvolupament dels
en les diferents etapes :
* Maria Montessori
* Regió Emília
* Escoles Waldorf
Aquestes metodologies es tradueixen en principis, pràctiques i decisions pedagògiques que ens han inspirat
en el funcionament d’una escola viva:
. Els espais educatius han d’afavorir que els infants es senten bé
,relaxats
, acollits
vinculats
, alegres
i acceptats.
. Els ambients educatius han d’ajudar als infants a aprendre a viure, a gestionar les seues emocions, a sentir el cos, a focalitzar l’atenció, a relacionar-se amb els altres i a conèixer-se a ells mateixos. 🫂
L’entorn educatiu ha d’afavorir un clima de silenci 🤫, calma 🙂i percepció, fent que el 🧒🏽 puga expressar les seues necessitats de manera autònoma.
. Els materials han de propiciar l’aprenentatge, la curiositat, la necessitat de saber.
Per a poder dur a terme aquesta manera de treballar tenim espais oberts ben il·luminats , accessibles i funcionals.
Hem creat materials diversificats, amb un ordre i sempre accessibles, agradables i propiciadors d’aprenentatges.
Com deia Rudolf Steiner: “Quan un pot relacionar
el que aprén amb les seues pròpies experiències, el seu interés vital es desperta
, la seua memòria
s’activa, i el que ha aprés es torna seu“.
Enllaç a la noticia en Facebook fent clic ACI
#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #EscolaVivaiActiva #Infantil #Primària #Educació #Montessori #RégioEmília #Waldorf
Eduquem amb il·lusió!
A la nostra web pots descobrir fantàstiques novetats per aquest curs
https://fatimasueca.es
https://linktr.ee/fatimasueca
Som l’escola que mereixes.
T’esperem!