L’APRENENTATGE DE LA LECTOESCRIPTURA
𝐋𝐀 𝐈𝐌𝐏𝐎𝐑𝐓À𝐍𝐂𝐈𝐀 𝐃𝐄 𝐋𝐀 𝐋𝐄𝐂𝐓𝐔𝐑𝐀 𝐈 𝐋’𝐄𝐒𝐂𝐑𝐈𝐏𝐓𝐔𝐑𝐀 𝗘𝗡 𝗘𝗟 𝗠Ó𝗡 𝗔𝗖𝗧𝗨𝗔𝗟 𝗡𝗢 𝗛𝗔 𝗖𝗔𝗡𝗩𝗜𝗔𝗧… 𝐄𝐋 𝐐𝐔𝐄 𝐒Í 𝐐𝐔𝐄 𝐇𝐀 𝐂𝐀𝐍𝐕𝐈𝐀𝐓 (𝐈 𝐏𝐎𝐒𝐒𝐈𝐁𝐋𝐄𝐌𝐄𝐍𝐓 𝐄𝐍𝐂𝐀𝐑𝐀 𝐇𝐀 𝐃𝐄 𝐂𝐀𝐍𝐕𝐈𝐀𝐑 𝐌É𝐒) É𝐒 𝐋𝐀 𝐌𝐀𝐍𝐄𝐑𝐀 𝐃’𝐀𝐂𝐎𝐌𝐏𝐀𝐍𝐘𝐀𝐑 𝐀𝐋𝐒 𝐗𝐈𝐐𝐔𝐄𝐓𝐒/𝐄𝐒 𝐄𝐍 𝐀𝐐𝐔𝐄𝐒𝐓 𝐏𝐑𝐎𝐂É𝐒 𝐃𝐄 𝐃𝐄𝐒𝐂𝐎𝐁𝐑𝐈𝐌𝐄𝐍𝐓 𝐈 𝐀𝐏𝐑𝐄𝐍𝐄𝐍𝐓𝐀𝐓𝐆𝐄.
Des d’infantil entenem el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura com un procés natural que s’ha d’acompanyar, tenint present en tot moment que cal afavorir entorns preparats que facen sorgir l’interés i la motivació dels xiquets/es.
Al llarg del dia hi ha moltes oportunitats per treballar el llenguatge:
1. A l’assemblea passen moltes coses.
És un moment de grup, on a poc a poc, anem construint significats. El llenguatge oral i escrit es vinculen i serveixen per a deixar constància dels nostres acords, de les nostres normes…
L’assemblea és un moment social on el llenguatge oral i l’escrit juguen el paper de mediadors.
2. Moments de lliure circulació.
L’espontaneïtat dels xiquets/es, la pròpia naturalitat permet que sorgisca el desig i l’emoció d’aprendre i familiaritzar-se amb el món de les paraules.
3. Lectura de contes.
Durant el tancament de la sessió, aprofitem per a llegir algun conte. Els xiquets/es acostumen a demanar els mateixos contes i n’hi ha qui ja se’ls saben de memòria. Quan això es produeix aquests xiquets/es intenten relacionar el que recorden amb el que està escrit.
Els llibres que sols contenen imatges 🖼 també ajuden a activar processos de lectura.
Per finalitzar dir que l’important és que els xiquets i xiquetes visquen aquest procés de la lectoescriptura com una manera de jugar… en aquest cas, jugant amb les lletres, paraules, contes…
#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #LectoEscriptura #Infantil
A la nostra pàgina pots descobrir tot el que oferim al nostre col·legi
https://fatimasueca.es