A QUÈ ENS REFERIM QUAN PARLEM D’UNA PROVOCACIÓ A L’AULA?

Una provocació és una invitació, una suggerència, col·locada en l’aula  que convida als xiquets i xiquetes  a participar, a interessar-se per allò que els hem preparat i a utilitzar-ho i explorar-ho. Per tant aprendre  per descobriment.
En cada provocació se seleccionen uns materials diferents (a ser possibles materials naturals) que aporten informació sensorial . Es tracta d’uns materials disposats de manera que creen un focus atencional perquè els i les xiquetes els manipulen i traguen les seues pròpies conclusions i reflexions .
Els adults no expliquem  el que s’ha de fer, no suggerim ni tampoc dirigim el joc, són els xiquets/es els que per la seua curiositat, les seues ganes d’explorar de descobrir… s’apropen al material i els donen l’ús que necessiten en eixe moment .
Nosaltres, mitjançant l’observació , obtenim informació de cada xiquet i xiqueta sobre els seus interessos, la seua evolució i desenvolupament , a la vegada que som la figura de referència que els fa sentir segurs per a poder explorar.
No hi ha una única forma de realitzar aquestes propostes , perquè el que és més important no és el producte final, sinó el procés d’aprenentatge.
Metodologia de Reggio Emilia.

#FentColeFemFàtima #FàtimaSueca #ProvocacióAl’Aula #Infantil

Eduquem amb il·lusió!

 

Traductor web »